PROVISIE 2.0, HET BOEK

Per 2013 werd door het ministerie van Financiën besloten een volledig provisieverbod door te voeren voor het advies en de bemiddeling van financieel complexe producten. Met het doel de markt van productgedreven verkoop om te vormen naar een klantgerichte adviesmarkt.

In 'Provisie 2.0' ontdekt u hoe en waarom dit is mislukt. En hoe productgedreven verkoop juist is toegenomen. In dit boek leest u ook hoe de topverkopers van vroeger nu zijn vervangen door digitale verkopers zonder diploma en zorgplicht. En leert u hoe consumenten met één klik letterlijk duizenden euro's kwijt kunnen raken.

Diverse praktijkvoorbeelden in 'Provisie 2.0' maken duidelijk hoe groot de afstand is tussen theorie en praktijk. En hoe aanbieders van producten hiervan profiteren. Aangetoond wordt ook dat het provisieverbod tot een afbraak van onafhankelijk advies heeft geleid in Nederland en hoe dit consumenten structureel miljoenen euro's per jaar kost. Ook leest u hoe in het buitenland provisie wel succesvol is geïmplementeerd en hoe succesvol Nederlandse verzekeraars in die landen zijn.

De auteurs van dit boek, Edwin Herdink (voorzitter CFD) en Jeffrey Leichel (voorzitter Stichting ODIN) hebben 'Provisie 2.0' geschreven om de confronterende gevolgen van het provisieverbod in de praktijk aan het licht te brengen. En om een wezenlijke bijdrage te leveren aan de evaluatie van het provisieverbod, dat het ministerie van Financiën in het laatste kwartaal van dit jaar afrondt. In 'Provisie 2.0' wordt ook een oplossing aangedragen die de voordelen van het provisieverbod behouden en de nadelen van het verbod elimineren.

Provisie 2.0 is de 'must read' voor iedereen die gelooft in toegankelijk onafhankelijk financieel advies en de bescherming van consumenten tegen verkeerde productkeuzes.

BESTELFORMULIER

'Provisie 2.0, waar theorie en praktijk samenkomen'

Ik geef hierbij toestemming tot eenmalige incasso van het onderstaande bedrag, plus eventuele verzendkosten, van onderstaand IBAN. Ik bevestig dat ik eigenaar ben van dit IBAN of rechtsgeldig incasso opdrachten ten laste van dit IBAN kan verstrekken.

Achternaam: *
Initialen: *
de heer
mevrouw