ODIN, Onafhankelijk Denkers Intermediair Nederland
ODIN, Onafhankelijk Denkers Intermediair Nederland
Toegang tot kennisdomeinen
ODIN, Onafhankelijk Denkers Intermediair Nederland
ODIN, Onafhankelijk Denkers Intermediair Nederland

Collectief claimen (massaclaims)


Laten we maar direct met de deur in huis vallen.

MELD AL UW KLANTEN AAN VOOR EEN MASSACLAIM!

Volgens de door u afgelegde eed/belofte zet u de klant centraal. Er is inmiddels zoveel geschreven over de woekerpolisaffaire, dat u makkelijk kunt vaststellen dat de Wabeke norm lolly, een onzinnige regeling is. Niet alleen naar het verleden, ook naar de toekomst.

Dus zorgt u ervoor dat uw klant zoveel mogelijk recht krijgt. U verbetert naar de toekomst toe of besteedt dit uit en u zorgt ervoor dat uw klant te hoge of verzwegen kosten kan claimen.

De basis is, dat u er voor zorgt dat alle klanten in ieder geval bij één massaclaim organisatie worden aangemeld. Dat kan meestal gratis. Daarnaast onderzoekt u of een individuele claim voor uw klant interessant is. Dat is meestal het geval bij de grotere polissen, zonder garantie en met verzekeringen in de polis.

Voor individueel claimen hebben wij een aparte pagina aangemaakt.

Voor massaclaims zijn er verschillende organisaties actief. U vindt ze hieronder.

Vereniging Woekerpolis.nl (65.000 leden)
Onderscheidt zich van de anderen omdat het geen stichting is maar een vereniging, waardoor deelnemers meer inspraak hebben. Wordt juridisch ondersteund door ConsumentenClaim. Stichting ODIN meldt al haar klanten bij deze expert aan.

Stichting Woekerpolisproces (20.000 klanten)
Deze stichting is veel in de media en voert ook verschillende soorten procedures. Niet alleen over de compensatie, maar ook bijvoorbeeld over verkeerde berekeningen in het jaarlijkse waardeoverzicht.

Wakkerpolis (2.500 klanten)
Richt zich op één specifiek gebrek in de polis bij Nationale Nederlanden en Achmea.

Koersplandewegkwijt (30.000 klanten)
Heeft een belangrijke procedure tegen Aegon gewonnen over Koersplan. En heeft daarna voor alle Aegon klanten die een polis tot 1-1-1998 hebben gesloten bemiddeld bij een nieuwe compensatieregeling die Aegon aanbiedt. Die regeling vindt u hier.

Er zijn ook nog andere massaclaim stichtingen, maar die nemen geen nieuwe klanten meer aan. 


Stichting OdinStichting OdinStichting OdinStichting OdinStichting OdinStichting OdinStichting Odin
ODIN, Onafhankelijk Denkers Intermediair Nederland
KennisdomeinenToegang tot evenementenkalenderToegang tot vacaturebank
Stichting ODIN • Postbus 2081 • 7301 DB Apeldoorn • info@stichting-odin.nl
homecontactcopyrightdisclaimer