Ik wil er van af!

Er zijn ook intermediairs die levenproducten nooit als core business hebben gehad, maar in de loop der tijd wel 'besmet' zijn geraakt met tientallen tot enkele honderden woekerpolissen.

Vaak is er voor deze ondernemers een extra hoge drempel om te ontwoekeren. De kennis is vaak niet in huis en er is ook geen tijd of capaciteit om die kennis eerst eigen te maken en vervolgens nog de klanten actief te benaderen.

Vaak willen deze ondernemers liefst de gehele portefeuille beleggingsverzekering van de hand doen, zodat professionele partijen de klanten goed kunnen bedienen. Een aantal drempels verhinderen dit traject:
- soms is er nog sprake van terugboek
- er zit vaak een doorlopende provisie in de producten
- producten zijn vaak ook van vaste relaties met meerdere producten
- er is geen budget om externe krachten in te huren

Niets doen kan tot grote risicoaansprakelijkheid leiden en is dus geen oplossing.

Mogelijk kan Stichting ODIN u wel helpen. Wij hebben veel connecties in de markt, bieden een full service concept voor consumenten en beschikken over een netwerk van onafhankelijk advieskantoren die u ook kunnen ondersteunen in ontwoekeren.

Wij willen graag weten of er intermediairs zijn die graag van hun woekerpolissen af willen. Is er voldoende animo, dan zoeken we voor u naar mogelijke oplossingen. Via onderstaand formulier kunt u aangeven of u hierin bent geinteresseerd. Wij begrijpen dat deze discussie gevoelig kan liggen, dus uw privacy is gewaarborgd.

De heer
Mevrouw